חיפוש

חידושים וטרנדים בעולם הדפוס

אם בשנים עברו, הסברה שרווחה בינינו היא שתחום הדפוס יעלם מהעולם. טענה זו הוכחה כלא נכונה אלא להיפך. תחום הדפוס, ממשיך לתת אותותיו ולפרוח בכל תחומי החיים. הוא ממשיך לעדכן ולהתעדכן בטכנולוגיות חדשות אשר משפרות, לא רק את איכות הדפוס אלא גם מוזיל עלויות. השימושים בבית הדפוס הם רבים ומגוונים ומשמשים מגזרים מגוונים. בין היתר עסקים ובודדים. כדי להכיר את שיטות ההדפסה השונות הקיימות כיום בשוק, המשיכו איתנו וקבלו מידע בסיסי אך מקצועי אשר יעזור לכם להכיר את עולם הדפוס. להיחשף לשינויים הכרוכים בו. הנה לפניכם הטרנדים בעולם הדפוס.

טרנדים בעולם הדפוס הנהוגים כיום

דפוס דיגיטלי – הדפוס הדיגיטלי נועד לתת מענה לדפוס בהיקף קטן. ההורדה לדפוס מתבצעת על ידי העברת תמונה או קובץ מהמחשב היישר אל מכונת ההדפסה. שיטת הדפסה זו היא מהירה אך יעידו רבים כי מעט פחות מדויקת משיטת האופסט.

דפוס משי – דפוס משי מתאים בעיקר להדפסה על מוצרי טקסטיל לרבות בגדים , כובעים, תיקים אקססוריז ועוד. ההדפסה היא העברת אייקון אל הבד באמצעות חום. לאחר שהאייקון הועבר אל הבד, הוא לא יוסר גם לא בכביסות, מגהץ וכיוצא בזאת. אם אתם מבקשים להדפיס סמל או כל דבר אחר על גבי חולצה, מכנס, כובע ועוד, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי המשימה תתבצע כראוי באמצעות דפוס משי.

דפוס אופסט – דפוס האופסט היא שיטת דפוס מהמודרניות שקיימות כיום. השיטה מבוססת על תמונה או דף מודפס אותו מעבירים אל לוח אלומיניום דק אותו מרכיבים במכונת הדפוס. באמצעות גליל צבע המוצמד אל הלוח שמוצמד אל הנייר מתבצעת ההדפסה הלכה למעשה. דפוס אופסט מאפשר הדפסה בכמויות גדולות מאוד. באיכות גבוהה ובמחיר משתלם (בתנאי שמדובר בכמויות גדולות). לשיטה יכולת דיוק גבוהה וניתן לבצע הדפסה בצבעים מיוחדים. מרבית המכונות מאפשרות הדפסה בגודל קבוע של 70 על 100. כך שלא ניתן להדפיס בגדלים שונים. דפוס אופסט הינו מעולה להדפסת כרטיסי ביקור בכמויות גדולות, הדפסת מדבקות וכו`.

מה ניתן להדפיס באמצעות השיטות השונות

חשוב לקחת בחשבון ולהבין כי בעידן הנוכחי אין דבר כזה בלתי אפשרי. באמצעות המכשור המתקדם של עולם הדפוס, ניתן לבצע הדפסות רבות ומגוונות. לרבות הדפסה תלת מימדית, הדפסות שחור לבן, הדפסות צבעוניות ובצבעיים ייחודיים. הדפסות עם צבעים זוהרים, הדפסות על חולצות על קנבס ועוד. הדפסה בתלת מימד ניתן לבצע על גבי סוגים שונים של חומרי גלם. החל מקנבס, דרך נייר ועוד. כיום ושוב, בזכות המכשור המתקדם הקיים בעולם הדפוס, ניתן לבצע הדפסות מגוונות על חומרי גלם מגוונים. בין היתר הדפסת אריזות, הדפסת מדבקות, הדפסת פליירים, ברושורים ועוד. כל הדפסה באשר היא תצא איכותית. החל מהדפסת שלטי חוצות ועד הדפסת ספרים. זאת בתנאי שנבחרה שיטת הדפסה נכונה ביחס למודפס.

קצת על מכונות דפוס

בנוסף למכונות המדפיסות בתלת מימד, החידוש האחרון שצץ בעולם הדפוס הוא מכונות כריכה מהירות. כמו גם מכונות למינציה מתקדמות אשר מיישרות קוו עם הדרישות המתחדשות של עולם הדפוס. עם מכונות אלו ניתן לתת מענה אוטומטי לניילון דפים. עם האופציה להגדרת תוכנית מבעוד מועד, שימוש במסך מגע ועוד. עוד מצליחות המכונות לבצע פעולות באופן אוטומטי לרבות יישור דפים, חיתוך, תלישה והזנת דפים חדשים. מכונות אלו משמשות בעיקר לבתי דפוס ומוסדות וזאת בעיקר בשל העובדה שהן יודעות לעבוד עם כמויות גדולות.

לסיכום – תחום הדפוס מתקדם ומשתכלל כל העת וזאת בשונה מהסברה כי הטכנולוגיה עתידה לחסל את התחום כליל נדמה שהוא עתיד להישאר כאן עוד הרבה זמן וממשיך לייצר טרנדים מעניינים.

מוגש מטעם ארמון רמה – בית דפוס תל אביב מאז 1996.

× 03-6833988
דילוג לתוכן