כל מה שרציתם לדעת על כרטיסי ביקור לא העזתם לשאול :) 

 

ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיות המחשב דוחקות אט אט את השימוש בנייר ומקדמות את השימוש במדיה דיגיטלית. כרטיסי ביקור לעומת זאת, שרדו היטב גם את המעבר ההדרגתי למדיה דיגיטלית וממשיכים להיות מודפסים כמעט בכל בתי הדפוס על גבי סוגי נייר שונים.

כמעט כל אנשי העסקים, זוטרים כבכירים, עושים עדיין שימוש בכרטיסי ביקור אישיים ומפיצים אותם בכל הזדמנות. מדוע כרטיסי ביקור ממשיכים להיות כה פופולאריים בעידן הדיגיטלי, מה ההיסטוריה שלהם והאם הם עדיין יעילים ככלי שיווקי רב עוצמה?

 

הסיבות הסמויות והגלויות להחלפת כרטיסי ביקור

 

החלפת כרטיסי ביקור בין שני אנשי עסקים היא למעשה מעין סוג של טקס. אינספור אנשי עסקים עושים שימוש בטקס סמוי זה על מנת `לשבור את הקרח` ולסמן את עצמם כאנשים רציניים והגונים שאינם מסתירים את פרטיהם ומפקידים אותם ברצון בידי הלקוח הפוטנציאלי, או העמית לעסקים.

שימת לב לפרטים הקטנים, איכות כרטיס הביקור, סוג הנייר, ההשקעה בגרפיקה ובטיפוגרפיה, הלוגו, תמונה אישית ואסטטיקה היא בעלת חשיבות מכרעת לרושם הראשוני ולפיכך גם לסיכויי ההצלחה העסקיים.

אמנם נכון הדבר כי הפרטים המוטבעים על כרטיס הביקור הם טריוויאליים לחלוטין, אולם הוואריאציות השונות על אותו נושא פשוט ומוכר אמורות לאפיין אתכם, את אופייכם ואת אופי העסק שלכם או השירותים אותם אתם מספקים.

יש לזכור כי למרות שהחלפת כרטיסי ביקור נהוגה בכל העולם, השימוש בהם הוא שונה באופיו באזורים שונים בעולם ולפיכך, אם אתם נוסעים לכנסים או לוועידות עסקיות בחו"ל, רצוי לברר מראש עד כמה מרכזי חלק החלפת כרטיסי הביקור באינטראקציה העסקית.

במזרח, לדוגמה, החלפת כרטיסי ביקור נושאת אופי טקסי והיא מהווה חלק חשוב מאוד מכללי הטקס הבלתי כתובים. לעומת זאת, בארצות הברית לכרטיסי ביקור אופי פונקציונאלי יותר ונטול מרכיב של חשיבות טקסית.  

 

החשיבות של עיצוב והדפסת כרטיס ביקור איכותי

 

הדפסת כרטיסי ביקור עדיין נחוצה ומהווה כלי שימושי רב עוצמה ויעיל. אם ברצונכם לקדם את העסק שלכם, את המותג שאתם מפתחים או את הקריירה העסקית שלכם, מומלץ להיוועץ במומחה לתחום העיצוב הגרפי שיוכל לסייע לכם לפתח את המראה שיתאים לאופייכם ולמטרותיכם.

מעצב גרפי מנוסה יוכל לומר לכם מייד כי איש עסקים בכיר ומוכר ששם חברתו כבר ידוע בציבור יהיה זקוק לכרטיס בעל מראה אסטטי ונקי. במקרה כזה, פשטות וקוו נקי משדרים ביטחון של אדם שכבר בטוח ששמו הולך לפניו ואין לו צורך בפעלולים ויזואליים על מנת להרשים.

אנשי עסקים חדשים ירצו לעצב כרטיס ייחודי מבחינה גרפית שיישקף את החדשנות שלהם ואת היתרון של העסק שלהם על פני המתחרים. 

גם מלל קצר, שנון ואיכותי יכול לעשות את ההבדל הקטן שיגרום ללקוח פוטנציאלי להרים את הטלפון ולהתקשר.

כמובן שבחירת בית דפוס איכותי היא חלק חשוב מן התהליך. כרטיס ביקור שמודפס על גבי נייר זול ובאיכות הדפסה ירודה ייצור מיד רושם של חובבנות ויגרום ללקוח פוטנציאלי לפקפק במקצועיות בעל הכרטיס. לעומת זאת, כרטיס מושקע ומעוצב היטב, המודפס על נייר איכותי ייצור רושם חיובי.

לסיכומו של עניין, הדפסת כרטיסי ביקור הינה חשובה ביותר ועדיין מהווה כלי שיווקי רב עוצמה וחלק בלתי נפרד מתהליך הקידום העסקי העצמי. לעומת סוגי פרסום אחרים, ההשקעה הכספית בכרטיסי ביקור היא עדיין נמוכה מאוד יחסית ואם עושים בהם שימוש נכון יעילותם אינה מוטלת בספק.

על ידי בחירות נכונות, מחשבה ויצירתיות, השקעה בעיצוב נכון של הכרטיס, בסוג נייר איכותי ובבית דפוס מתאים, תוכלו לקבל אמצעי קידום עסקי רב עוצמה במחיר נמוך בהרבה מכל אמצעי הפרסום האחרים.  
אולי יעניין אתכם גם: הדפסת פליירים I הדפסת פנקסי קבלות