חיפוש

החשיבות של מיתוג ושילוט העסק

אחד הצעדים החשובים שאתם יכולים לעשות לטובת הצלחת העסק שלכם הוא לבנות מותג חזק. הלקוחות שלכם יתקשרו עם המותג שלכם הרבה יותר פעמים מאשר עם המוצרים או השירותים שלכם. לכן, החוויה שלהם תתעצב לפי האופן שבו המותג ייתפס בעיניהם. ולא מדובר רק על לוגו. המיתוג הוא מכלול של חוויות, ערכים, סגנון ותכנים שהעסק שלכם מייצר.

אם אתם עומדים למתג את העסקים שלכם מחדש, או עדיין לא בטוחים בחשיבות המיתוג והשילוט לעסקים שלכם, הנה כמה סיבות משמעותיות המסבירות מדוע המיתוג כל כך חשוב לעסק!

מיתוג ושילוט עוזרים לכם להתבלט

יצירת לוגו כשלעצמו לא תעזור לכם להגדיר את האסטרטגיה שלכם ואת הדרך שבה אתם הולכים לבדל את עצמכם מהמתחרים. למותג טוב יש מטרה ומסר ברורים, ואלה עוזרים להבליט אותו מעל לשאר המותגים. אולי אתם מציעים מוצר דומה למה שמציעים המתחרים, אבל הלקוחות שלכם יבחרו דווקא בכם בגלל המותג שלכם. ומדובר בחבילה שלמה הכוללת:

  • את ההיבטים הייחודיים המאפיינים את המותג
  • את המקוריות של המותג
  • ואת האישיות שלו

בזכות המיתוג יותר לקוחות מכירים אתכם

כאשר לקוח גולש במדיה החברתית ונתקל בפוסט של מותג מוכר, סביר להניח שהוא ישים לב אליו ואם זה סרטון הוא גם יצפה בו. כך גם לגבי קונים שעוברים בחנות ורואים שילוט של מותגים שהם מזהים. מה שיגיע בסופו של דבר לעגלת הקניות שלהם יהיה המותג שהם זיהו ולא המוני המותגים שלא מוכרים להם.

אנשים נמשכים למותגים שהם מכירים. לכן, מותג חזק הוא מותג עקבי בכול נקודות המגע שלו עם הלקוחות. עקביות מאפשרת ללקוחות לזהות את המותג מיד כשהם רואים את הצבע, את הגופן או את הביטוי המאפיין אותו. עקביות היא גם זו שהופכת את המותג לאמין יותר, ואנשים מעדיפים דברים אמינים ובטוחים.

המותג מסייע להגברת נאמנות הלקוחות

המותג עוזר לבנות גם את ההיכרות וגם את הנאמנות של הלקוחות. נאמנות זו מתרחשת כאשר הלקוח עובר חוויה רגשית, חיובית, מתמשכת עם המותג ומעריך את איכות המוצר או השירות שמספקת לו החברה שמאחורי המותג. נאמנות לקוחות יכולה להימשך לנצח, ולכן היא תופסת מקום מרכזי בחשיבות המותג.

לקוחות גם נמשכים למותגים המייצגים את הערכים שלהם. ניתן להשתמש במיתוג כדי להפגין את הדברים שאתם מעריכים, ובכך לגרום ללקוחות לפתח חיבור רגשי אליכם.

אחד היתרונות המשמעותיים של המיתוג הוא העובדה שהוא מקנה אמינות לחברה. אם אנשים תופסים שאתם יודעים על מה אתם מדברים ואתם נראים להם מקצועיים, כדוגמת בית דפוס ארמון רמה, הם יתייחסו אליכם ואל המותג שלכם כאל מומחים. וזה בדיוק מה שיגביר את האמינות כלפיכם מצד הלקוחות והתעשייה אתם פועלים. כשאתם זוכים באמון הלקוחות, אתם גם משפיעים באופן חיובי על החלטות הרכישה שלהם.

המיתוג מסייע לשמור על עקביות

בכול הנוגע לתכנים שלכם, המיתוג מקל עליכם לשמור על העקביות ומציע לכם הליך קבלת החלטות מהיר יותר. אחרי הכול, לא תצטרכו בכול פעם לחשוב מחדש באילו צבעים או גופנים להשתמש, מה שגם יעזור לכם לייעל את זרימת העבודה בעסק.

מיתוג טוב ועקבי יעניק ללקוחות שלכם חוויה עקבית בכול נקודת מגע עם העסק שלכם. מיתוג טוב גם יגרום ללקוחות פוטנציאליים להכיר טוב יותר את המותג שלכם. לכן, עקביות, היא אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך של בניית המודעות למותג שלכם. חוץ מזה, קחו בחשבון שלפי המומחים נדרשות 7-5 הופעות, לפני שמישהו יוכל בכלל לזכור את המותג שלכם.