Search

פרסום אופליין בעידן האונליין

כיצד יכולים מוצרי דפוס לעזור למשווקים מתוחכמים הבקיאים ברזי השיווק האלקטרוני?

אילו הינו מקפיאים אדם בשנות השמונים או התשעים ו”מפשירים” אותו היישר לתקופתנו, היה לו קשה מאוד לזהות את העולם. המהפכה הדיגיטלית בואכה עידן המידע, יצרה שינוי נרחב בדרך שבה אנו צורכים ומפרסמים. לעיתים נראה שפרסום אופליין הינו שריד פרה היסטורי שיחלוף בקרוב מן העולם. אולם, חרף השימוש ההולך וגובר בכלים דיגיטליים מדויקים לצרכיי פרסום, יש לכלים הישנים, ויש מי שיאמר “פרימיטיביים” מקום חשוב בתמהיל השיווק של כל עסק.

מדוע כדאי להשתמש בכלי פרסום אופליין או במוצרי דפוס לצרכיי פרסום? גם כאשר אפשר להעביר מסרים בקלות ובמהירות? על כך בכתבה הבאה:

המלחמה על ה”קשב” של הצרכן הפוטנציאלי.

עם התפתחות עולם השיווק הדיגיטלי נוצרה בעולם מומחיות חדשה. כיום, כמעט כל עסק, או לפחות כל עסק חפץ חיים, מחזיק מומחה לשיווק דיגיטלי בארסנל. כאשר המלחמה עקובה מדם (מטאפורי) צריך יותר תעוזה. צריך יותר מומחיות והרבה יותר תקציבים. כך בעלי העסקים יכולים לגבור על המתחרים ולזכות בתשומת הלב של הלקוח. בכל מקום ברשת (גוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות ואתרי תוכן) נלחמים אריות עתירי תקציבים. לעיתים החשיבה מחוץ לקופסא היא דווקא שימוש בפרסום אופליין “של פעם”. במיוחד אם העלות לגולש בענף התעשיתי שלכם הרקיע שחקים. נסו להכין מעטפות יפות. תסגננו מסרים קולעים וקצרים ותעבירו את המסר היישר אל הצרכן באמצעות כלי תקשורת מתקדם שנקרא “דואר”.

סינרגיה בין האונליין לפרסום אופליין

בהמשך למלחמה היקרה על הקשב של הגולשים, כדאי להעביר את הגולשים ישירות לאתר האינטרנט שלנו באמצעים כלים זולים ופשוטים יותר. אין ספק שלכלים הדיגיטלים חייב להיות מקום של כבוד בתמהיל השיווק העסקי. אולם, אף אחד לא קבע שהגולשים חייבים להגיע לאתר האינטרנט רק באמצעות גוגל או פייסבוק. לדוגמא, שילוב של BBCODE, אותו ברקוד דיגיטלי שמכיל קישור לאתר אינטרנט, על גבי כרטיסי ביקור או פליירים צבעוניים יכול להוביל ללא מעט כניסות של גולשים סופר איכותיים. גולשים שכבר נחשפו למסר שיווקי (ע”ג מוצר הדפוס אותו קיבלו), החליטו שזה מעניין אותם, סרקו את הקוד והגיעו לאתר. אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם לוותר על גולשים כל כך איכותיים?

פרסום אופליין משיג מיקוד שהאינטרנט מתקשה להשיג

אמנם היתרון המרכזי של הפרסום ברשת הוא ביכולת להציג מסרים בהתאם לקבוצות סופר ממוקדות המפולחות ע”פ צרכים (כלומר חיפוש שביצעו בגוגל) או אין ספור משתנים דמוגרפים (כפי שמערכת הפרסום של פייסבוק מסוגלת להציע). אולם, גם במקרה זה לפרסום הישן יש יכולות שלא תמיד קיימות בדיגיטל. גוגל, על אף ההתמקדות הטכנולוגית שלו אף פעם לא יוכל להציג פרסומות לבאי המרכז המסחרי שבו נמצא העסק שלכם. פייסבוק מצד שני, לא יודע כיצד להוציא מסרים לכל תושבי הרחוב שבו העסק שלכם נמצא. פליירים ממוקדים שתחלקו, דווקא ידעו לתת מענה מעולה למצב.

× 03-6833988
דילוג לתוכן